Navštevujete e-shopy a prevádzkujete i Vy predaj určitého tovaru? Zrejme už viete, že e-shop je praktickým, populárnym, navštevovaným a teda koniec koncov i výnosným spôsobom, ako zaujať verejnosť. Pri prezeraní internetu a návštevách e-shopov sme si ale možno všimli voľným okom, na prvý pohľad, pri prvej skúsenosti viditeľné rozdiely. Pri návšteve určitého internetového obchodu sme mali pocit, že nás ihneď zaujal, hneď sme mali chuť prezerať rôzne kategórie, no a všetko bolo lákavo prehľadné. Iný e-shop nás zasa tak moc nezaujal, pričom rovnaký produkt by sme kúpili aj tam a za približne rovnakú cenu.
Internetové obchody sa tak líšia vo svojom celkovom prevedení a možno viete i na vlastnej koži, ak ste touto formou nakupoval/a, že prehľadné a praktické ovládanie, rýchlosť,… celkové prevedenie je relatívne dosť podstatný faktor, či daného predajcu uprednostníme alebo nie.
Bežne navštevované webové stránky majú prijateľnú, celkom sympatickú rýchlosť, nemáme pocit, že by nás zdržovali. Ale asi vieme, že to neplatí vždy. Každopádne pomalými stránkami sa nemáme záujem zdržovať, ak navyše poznáme veľa iných konkurenčných webových alternatív. Pri prevádzkovaní e-shopu by sa tak nemalo zabúdať i na túto vec, pravidelne optimalizovať rýchlosť načítania jeho stránok. Pomocou Google Analytics môžete rýchlosť načítania každej stránky svojho e-shopu pravidelne testovať a tým pádom nezabudnúť na tie, ktoré sa načítavajú o niečo pomalšie.
Napríklad kategória mikiny sa načíta relatívne rýchlo, kategória tričká podobne, všetko sa zdá ok. Ale povedzme kategória kožené bundy, tá sa bude načítať viditeľne dlhšie, no a takémuto problému by sme mali zabrániť.
Ďalej sa odporúča hľadieť i na protokol, respektíve protokol HTTPS, ktorý zvyšuje dôveryhodnosť webovej adresy. K tomuto kroku je potrebné zaobstarať si certifikát SSL.
No a ďalšia, pre zákazníka podstatná vec, výzor a prehľadnosť. Sympaticky a lákavo pôsobí tkzv. mega menu, veľké menu, kedy sa už len prejdením kurzorom myši na určitú položku zákazníkovi zjaví náhľad k produktom, ktoré daná kategória ukrýva. Stránka by mala obsahovať i filter k ľahšej orientácii pre zákazníka hľadajúceho konkrétny produkt, nesmie chýbať ani fotogaléria produktov. A hlavne, na tématickej úvodnej stránke nezabudnime predstaviť v skratke niečo o našom e-shope a hlavne lákavým, avšak stručným dojmom opísať, čo vlastne predávame.